appleappleappleappleappleapple

 
Köpvillkor

Priser:

Alla priser hos Polarvargen AB anges i svenska kronor inklusive moms. I kassan visas priset både inklusive och exklusive moms. Frakt tillkommer, se nedanstående.

Fraktsätt och fraktkostnad:

Vi skickar främst våra paket med Posten, Bussgods och DHL.

Fraktkostnad tillkommer med 29 kr på alla leveranser.

- För de flesta varor gäller ett enhetsfraktpris: 29 kr

- För stora och skrymmande varor gäller ett högre fraktpris: 150 kr (dessa varor skickas normalt med Bussgods för extra varsam hantering)

Fraktpriset finns alltid specificerat i kassan.

Beställningsvärde:

Hos Polarvargen AB är alla beställningar välkomna, såväl stora som små.

Betalningssätt:
 

Hos Polarvargen AB kan du betala direkt med ditt kort i kassan, vi tar kort såsom Visa, Mastercard och American Express. Vi samarbetar med DIBS som är vår betalväxel, certifierad samarbetspartner och godkänd av kortföretagen. När du betalar med ditt kort i kassan, når aldrig ditt kortnummer oss utan alla uppgifter på ditt kort stannar på DIBS säkra server. Som butik har vi aldrig tillgång till den informationen. All information sker via en säker och krypterad förbindelse, därför kan kortuppgifterna aldrig läsas av utomstående.

Du får alltid en orderbekräftelse skickad direkt efter köpet till den e-mailadress du anger i kassan.

Förskottsbetalning:

Du kan också välja att göra en förskottsbetalning till Polarvargen AB:s bankgiro: 5454-5579. I kassan väljer du då ”Bankgiro”. Du får precis som vid kortbetalning en orderbekräftelse skickad direkt efter beställningen till den e-mailadress du angivit. Så fort din betalning registrerats på vårt konto behandlar vi din order, men tänk på att det kan ta 2-3 bankdagar innan vi ser din betalning!

 Öppet köp:

Du har rätt att byta till annan produkt eller helt enkelt ångra ditt köp inom 14 dagar, enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Kontakta oss först via e-mail innan du returnerar ditt paket för information om hur du går tillväga. Vill du returnera en vara står du själv för returfrakten. Varan skall returneras i oskadat skick och förpackas noga. Varan skall självklart vara oanvänd. Efter att vi mottagit och kontrollerat att varan är i samma skick som när den sändes, återbetalar vi varans värde, alltså ej fraktkostnaden.

Öppet köp gäller ej REA eller utgående produkter.

OBS! Vi löser ej ut paket mot efterkrav eller postförskott.

Polarvargen AB reserverar sig för slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas i
webb-butiken.  Vi reserverar oss också för att en vara som visas i butiken kanske inte exakt återger den färg den har i verkligheten.


 

Leveransvillkor

Leveranstid:

Vi behandlar din order fortast möjligt, och vår ambition är att leverera varorna senast 2 arbetsdagar efter beställningen och när vi registrerat din betalning. Vid högsäsong eller under andra perioder med hög orderingång, reserverar vi oss för att leveranstiden kan vara lite längre. God service är viktigt för oss och vi gör alltid vårt yttersta för att du som kund ska få ditt paket så snart som möjligt. Tänk på att ibland kan det dröja några dagar från att paketet kommit till utlämningsstället tills du får din avi.

Polarvargen AB ansvarar inte för fraktbolagens eventuella förseningar.

Leverans inom Sverige:

För leveranser inom Sverige gäller de priser som angetts under ”Köpvillkor”. Inga andra avgifter tillkommer.

Leverans till andra EU-länder: 

För leverans till andra EU-länder gäller inga enhetspriser utan verkligt fraktpris tillkommer, alltså det fraktpris som Polarvargen AB betalar till fraktbolaget. Privatpersoner i andra EU-länder betalar svensk moms men ingen tullavgift.

Leverans till länder utanför EU:  

För leverans till länder utanför EU gäller inga enhetspriser utan verkligt fraktpris tillkommer, alltså det fraktpris som Polarvargen AB betalar till fraktbolaget. Privatpersoner i länder utanför EU betalar inte svensk moms, men däremot kan tullavgift förekomma och betalas då alltid av mottagaren.

Bor du i ett land utanför EU, var vänlig kontakta oss på info@polarvargen.se före köp.

Reklamation:

Vi packar varje vara mycket omsorgsfullt och på ett sätt så att paketet skall tåla ovarsam behandling av fraktbolagen. Självklart kan ändå någonting hända som vi på Polarvargen AB inte rår över.

Om du vid mottagandet av varan upptäcker att paketet är skadat, anmäl detta direkt till Posten, Bussgods eller DHL innan du öppnar paketet. Om du upptäcker en skada på varan först när du öppnat paketet (eller det skulle vara så att du fått fel vara/antal), anmäl detta så fort som möjligt till oss på info@polarvargen.se.

Vid en eventuell reklamation behöver du självfallet inte betala returfrakten, utan den står Polarvargen AB för. Du behöver heller inte betala en ny fraktavgift för en eventuell ersättningsvara. Vi löser inte ut varor som återsänts mot efterkrav eller postförskott, hör därför alltid av dig till oss före en retur. Skulle det vid en kontroll av en återsänd vara visa sig att skadan uppkommit efter leverans eller att varan är helt felfri, debiterar vi en avgift på 150 kr för fraktkostnaderna.

Bifoga alltid orderbekräftelse eller kvitto för snabbare hantering. Har du betalat varan genom förskottsbetalning, för vi tillbaka pengarna till ditt bankkonto/personkonto. I detta fall måste du alltid ange ditt kontonummer och bank vid retur.

Vid en retur, skicka paketet till följande adress:

Polarvargen AB
Sågvägen 10
873 50  Väja

Polarvargen AB följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Polarvargen AB reserverar sig för slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas i webb-butiken.



appleappleappleapple

Polarvargen AB │ Sågvägen 10 │ 873 50 Väja │ Tfn. 070-578 37 96 │ Epost: info@polarvargen.se